Alla inlägg under augusti 2011

Av 2-barnsmorsan - 16 augusti 2011 21:32

Då sitter jag här igen....tomatsåsen (som jag försökt göra från grunden med färska plommontomaterputtrar på spisen).tanken var att det skulle bli pizza ikväll men som vanligt räckte inte tiden till det...det blev kokt potatis ( som barnvakten gjorde iordning) och panik-köttbullar,om ni vet vad det är(?) gräddsås,keso och färsk gurka (som min moster odlat).


Har haft ett par turbulenta dagar här hemma nu med många,långa disskutioner jag och min man...Känns just nu OK men jag vet att problemen INTE är lösta helt och hållet  ... OCH jag vet att delvis beror problemen på mig....att inte jag orkar/törs/vågar ta tag i vissa saker och prata med min släkt,då främst min far,mor & bror. Orättvisorna är många och i viss mån stora ekonomiskt sett.Men jag vet faktiskt inte hur jag ska tampas med sakerna.Enligt min käre är det bara att sätta sig ned och fråga rakt ut om JAG inte är värd lika mycket som min bror(!!??) Men jag gillar min bror och min mor och far, det kommer att orsaka en spricka i släkten och jag kommer vara orsaken till det   ...

MIn man reagerar otroligt starkt över dessa faktum,lite VÄL starkt kan jag tycka.

Han har förmågan att verkligen göra en höna av en fjäder ibland... men han har även rätt i det han säger: "Många bäckar små..."

Jag tror att om vi hade en annan ekonomisk cituation hade hans reaktioner inte varit lika starka...Nu sitter vi här och betalar huslån,skoterlån och allt annat som vardagen består av av ca 15000 i månaden   Japp ni läste rätt! 15000 på ett sisådär är det vi har att leva på varje månad...och vi är van en helt annan ekonomi.Men vi har lärt oss att "rätta munnen efter matsäcken"....tyvärr.

Nåja förhoppningsvis hittar jag ngn skola/utbildning som är intressant och leder till ett nytt jobb.Eller att jag vinner DRÖMVINSTEN....vilket som kommer först..!?

See ya!




Av 2-barnsmorsan - 9 augusti 2011 14:17

Jahapp då har jag oxå börjat...just NU idag har jag börjat. Tanken har funnits där förr men nu blev det verklighet....

Jag är sambo med en kille eller man(  beroende på när man övergår från att vara kille till en man   )

Vi har 2 tjejer som snart fyller 6 resp. 9 år, vi har ett hus i en liten by, bil , skoter och lån och lite lön   Men det är väl som de flesta här omkring....?

Jag vill påstå att jag är lyckligt lottad men ibland känns det som att verkligheten blir för mycket :/  


Aja vad denna blogg kommer innehålla har jag överhuvet taget ingenaniing om...förmodligen kärlek,kost,motion,hälsa och en aning med bekymmer och vardags problem...

Ha det gott!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

2-barnsmorsa på landet, bor i villa med min sambo och mina underbara barn som ibland gör mig galen ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards