Alla inlägg under juni 2014

Av 2-barnsmorsan - 23 juni 2014 21:31

Midsommar är över och nu går vi mot mörkare tider !
Helgen förflöt otroligt lugnt och bra. God mat och sällskapet var trevligt hela helgen ? Jag hade ont i magen så där konstigt igen...tror mer och mer på att det är något med gallbesvär som drabbar mig då jag äter mkt "fet" mat.

Tog en 3 km promenad på lördagmorgon för att röra mig lite och då fick jag ett samtal från en av firmatecknarna(den äldsta). Oh holy shit tänkte jag, vad ska nu detta bli?!?! Samtalet flöt bra. jag behöll lugnet och tänkte på allt som en ren affärsuppgörelse. Är man trevlig finns väl chansen att jag får ut någon liten krona iaf... Förklarade att brevet som jag skickat är för att klargöra för dem att det finns en löneskuld till mig som ska regleras, ifall att de inte hade förstått det.... Nu är det gjort och då får jag bara vänta och se vad som sker.
Tog upp en del av sakerna som jag / vi upplevt som problem med denna nedläggning. Bl.a Att de ska börja utförsäljningen på en Söndag(!) under alla år som bolaget funnits har vi aldrig jobbat på en röd dag, jag tänker då faktiskt inte göra det nu heller!
Vi har även fått informationen att vi ska stänga den 31/7 alltså bör man börja rea ca 7-9 dagar innan....NOop tyckte de, rean ska börja redan den 6/7 och pågå till den 10/7!! Tror ni att det blev en chock för min mor!!? Förmodligen ! Hur i fridens namn tror de att det ska gå att få iväg alla lagerförda saker som finns på så kort tid?? Ajja inte mitt problem iaf!
Jag vidhåller min ståndpunkt : för mig ska detta vara en affärsuppgörelse och inget annat!!
Tipsade dem även om att de saker som blir kvar ska skänkas till Pingstkyrkan och inget annat.
Vi pratade om massa annat också bl.a Depressioner,besvikelse, ilska, psykisk trötthet, fysisk trötthet, avtackning mm mm

Tjejerna är pigga nu. 1 v kvar på fritids och jag tvivlar på att de tänker vara där hela v. Inte L iaf för hon ska iväg till sin kusin i någon dag. Hon tar 15 bussen till stan åsså hämtar de henne vid bussen. Resten av veckan blir det bara jag och lillgumman hemma då... Då blir det nog att mysa i "storsängen" å sova bredvid varandra ?
Over&out ??

Av 2-barnsmorsan - 18 juni 2014 15:15

Postat breven idag....blev sur på mig själv och bestämde att jag ska behandla detta som ren "business"! Kan dödsboet göra det så ska banne mig oxå jag göra det! I detta fall är inte blod tjockare än vatten....om ni vet vad jag menar ?
Mina tjejer är fortfarande sjuka men väldigt mycket piggare än igår så det är bra! Midsommar blir nog bra iaf ?

Av 2-barnsmorsan - 17 juni 2014 23:04

Skrev ett aslångt inlägg just som försvann tack vare att det blev strömavbrott *MORR* Varför sparas inte saker automatiskt?,?! 

Summering av förra inlägget:

kallt,blåst och hagel 3 dagar innan midsommarafton :/

Min lönesoppa fortsätter...

Klarar skolan inte med bravur men bra :)

Butiken ska stängas....sorg/depression för min mor och på ett vis för mig då den ALLTID har funnits...

headhuntad till en friförskola/fritids... Jobbar där när jag har möjlighet...

fått ett nytt jobberbjudande från hösten -14.... På 25% med vÄLDIGT fria arbetstimmar, mycket vissa veckor inget vissa veckor....passar mig utmärkt! Har tackat ja så då får vi se om det går vägen....

skriver inge mer för jag blev less! 

Presentation

2-barnsmorsa på landet, bor i villa med min sambo och mina underbara barn som ibland gör mig galen ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards