Alla inlägg under maj 2013

Av 2-barnsmorsan - 21 maj 2013 22:19

Har idag varit till Tattueraren och blivit gaddad....min 1:a ! Har laddat i ett helt år för att våga ( till förra veckan) och när jag kommer dit finns inte min tid!!!Gubben min hade bokat om sin tid ,vi hade samma tid, och då avkokades även min! Men schysst så att jag fick ny tid så snabbt och även gubben min :DPå mig blev det en sirlig "körsbärskvist" med barnens namn på....gubben gjorde en old school tattuering föreställande en varg med texten " Lone wolf" (drygt 7 timmar lång sittning!!)Jag hade föreställt mig att det skulle vara en sabla smärta, speciellt eftersom jag har gjort den på nedre , högra delen av ryggen. Och alla, inklusive Tattueraren sa att det gör dubbelt så ont att göra den där! Jag kom dit kollade in och godkände bilden, lade mig på britsen nervös som bara sjutton. Eftersom jag inte har något att jämföra med så jämte jag att det kan inte vara värre än mina förlossningar varav den 1:a genomled jag utan smärtstillande, en stund innan slutet hade jag lustgas....Och det var värre! Föda barn alltså...! 2 timmar av tattuering gick i flygande fläng... Visst kändes det men mer som att det sved och stack...vissa delar, de bitar som ligger mer ut mot revbenen så kittlade det faktiskt :) Jag vet inte... Jag är väl lite rubbad ;-P Bild på bådas gaddningar kommer senare då de läkt :-DLite gnäll och tråkigheter ska jag oxå göra mig av med...Misstänker starkt att min morsa har haft 2 sk TIA-proppar förra veckan, han hade ramlat en ggr ute så att en farbror hade fått lyfta upp henne och en ggr inne på toan och hon tog sig inte upp då heller...Pappa fick upp henne med milt våld! Lika väl förbannat så går hon på affären och jobbar dagen därpå, nåja hon var hemma den eftermiddagen det hände... Som grädde på moset har hon nu oxå fått rosfeber igen. Fi farao hennes ben är alldeles rött och svullet! Har visst en jävulsk klåda i benet oxå....Satan så less jag blir, eller jag blir mer ledsen att tanten inte kan vara mer rädd om sig! Hon kan göra så mycket annat än att stå på den där satans butiken !!!!

Av 2-barnsmorsan - 15 maj 2013 22:45

Känner mig helt överväldigad av allt!!
Träningen går åt skogen, har inte hunnit på gymmet på Gud--vet - när ... Senaste smällen var att vi blev drabbade av magsjuka senaste helgen med efterföljande diarré vilket gör att jag inte haft ork att träna :( Och nu är det bara 1:ggr kvar på den ledda gympan buhuuu så trist! Men ska försöka ta upp ute träningen på egen hand nu i veckan. Mitt mål på 4 pass/vecka blir satt till juni, maj får bli uppstart för det.

Sen är det då det stundande 40-års partajet för sambon som känns ohh holy shit hur ska jag ro ihop detta??? Ca 80 gäster plus några barn. Mat & dryck ska vi bjuda på.... Skit dumt med våran ekonomi ! Men nu blev det så. Chiligrytan har jag hyrt en som ska göra, jag köper ingredienser så fixar hon resten. Det känns riktigt skönt....! Sen är det "bara" resten kvar! Hujja men just nu är det inte mycket att göra åt det! Nu är det Operation hussanering som gäller, är som vanligt bara jävligt trött på kvällarna den enda tid jag har att fixa å dona hemma *suck* Måste ta mig i kragen angående det ASAP!!!!

Min tatueringstid jag hade i Tisdags sket sig oxå. Blev total missuppfattning av tatueraren då sambon avbokade sin tid, (vi hade ju gemensam tid) så tog han bort min tid oxå. Aaaargh jag som hade laddat och stålsatt mig i veckor... Bara börja om med uppladdningen till nästa tisdag då :-S

Av 2-barnsmorsan - 7 maj 2013 14:49

Då var det gjort....Vi har köpt husvagn....ny för oss men den har ändå 8 år i trafik! Känns väldigt skönt på ett vis men likväl gnager det i mig hur F-n vi ska kunna betala alla lån... :( Träningen sovra på G så bra har sjunkit drastiskt men ja försöker ändå vara återhållsam med kosten och det verkar ge lite resultat faktiskt ...Vägde mig på för första ggr på väldigt länge förra veckan då vi hälsade på svärmor&svärfar... -2 kg :) lite grand att vara glad år iaf..Nu har vägarna blivit bara tyvärr inte elljusspår och skogsvägarna där jag tycker om att gå/jogga utefter men känns som att jag kan ta tag i uteträningen nu. Hinner väl inte direkt tappa något fett eller bygga upp muskelmassan innan varken min tattueringstid (min 1:a) eller gubbens 40-års fest ....Men inga problems det kommer väl i sakta mak om jag bara fortsätter så här,inte ökar matintaget men däremot ökar på dosen med motion .... Mitt mentala mål inför maj/juni är 4 träningspass/vecka ,,, god damm om jag inte kan fixa det!!!Barnen då...vad pågår i deras liv? Den yngre förmågan knallar på igenom skolan fixar läxor och dylikt i stort sett utan problem....lite problem där min och en annan flicka gaddar ihop sig mot den tredje men tror nog att vi löser de problemen oxå :-/ Den äldre har det tyngre...dyslexin gör sig påmind i allt. Denna mamma börjar vara trött på att tjata,gata,locka,pocka för att saker och ting ska bli gjorda men det är väl så det är...ibland så berättar den äldsta att hon känner sig utfryst på skolan/fritiden....då skär det i mitt hjärta! Vill bara gråta och skrika att man inte ska frysa ut andra....Nåja står här på jobbet och bloggar är väl inte det bästa tillfället men nu blev det så ....TjingTjing till nästa gång :)

Presentation

2-barnsmorsa på landet, bor i villa med min sambo och mina underbara barn som ibland gör mig galen ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards