Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Då var det gjort!

Av 2-barnsmorsan - 21 maj 2013 22:19

Har idag varit till Tattueraren och blivit gaddad....min 1:a ! Har laddat i ett helt år för att våga ( till förra veckan) och när jag kommer dit finns inte min tid!!!Gubben min hade bokat om sin tid ,vi hade samma tid, och då avkokades även min! Men schysst så att jag fick ny tid så snabbt och även gubben min :DPå mig blev det en sirlig "körsbärskvist" med barnens namn på....gubben gjorde en old school tattuering föreställande en varg med texten " Lone wolf" (drygt 7 timmar lång sittning!!)Jag hade föreställt mig att det skulle vara en sabla smärta, speciellt eftersom jag har gjort den på nedre , högra delen av ryggen. Och alla, inklusive Tattueraren sa att det gör dubbelt så ont att göra den där! Jag kom dit kollade in och godkände bilden, lade mig på britsen nervös som bara sjutton. Eftersom jag inte har något att jämföra med så jämte jag att det kan inte vara värre än mina förlossningar varav den 1:a genomled jag utan smärtstillande, en stund innan slutet hade jag lustgas....Och det var värre! Föda barn alltså...! 2 timmar av tattuering gick i flygande fläng... Visst kändes det men mer som att det sved och stack...vissa delar, de bitar som ligger mer ut mot revbenen så kittlade det faktiskt :) Jag vet inte... Jag är väl lite rubbad ;-P Bild på bådas gaddningar kommer senare då de läkt :-DLite gnäll och tråkigheter ska jag oxå göra mig av med...Misstänker starkt att min morsa har haft 2 sk TIA-proppar förra veckan, han hade ramlat en ggr ute så att en farbror hade fått lyfta upp henne och en ggr inne på toan och hon tog sig inte upp då heller...Pappa fick upp henne med milt våld! Lika väl förbannat så går hon på affären och jobbar dagen därpå, nåja hon var hemma den eftermiddagen det hände... Som grädde på moset har hon nu oxå fått rosfeber igen. Fi farao hennes ben är alldeles rött och svullet! Har visst en jävulsk klåda i benet oxå....Satan så less jag blir, eller jag blir mer ledsen att tanten inte kan vara mer rädd om sig! Hon kan göra så mycket annat än att stå på den där satans butiken !!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 2-barnsmorsan - 15 november 2015 13:13


Det var en hemsk dag men ändock var den fin. Känner mig tudelad med mina känslor, hur kan man tycka att en begravning är fin men ändå vara det värsta man genomlidit :( Det var så otroligt ledsamt och jag grät hur mycket som helst. Men det allra värs...

Av 2-barnsmorsan - 11 november 2015 22:29

Älskade, älskade vän....du saknas mig! Jag har tagit upp telefonen för att ringa dig otaliga gånger bara för att komma på mig själv att du inte mera finns här på jorden. Jag önskar dig allt gott och hoppas att du har det bra där uppe bland änglarna.....

Av 2-barnsmorsan - 9 november 2015 22:09

Har många funderingar i huvudet och inget svar inom räckhåll... Plugget går på 150% men jag orkar knappt med 50% just nu... Det får bli som det blir, man har ju alltid chans att göra om kursen och dess uppgifter. För tillfället känns det som att live...

Av 2-barnsmorsan - 31 oktober 2015 22:33


Den första lediga helgen på länge. Inga läxor, inget jobb, Ingenting planerat denna helg och känslan har varit underbar :) Blev ett besök i kyrkan i afton på minnesgudstjänst för min vän och alla andra som vandrat vidare under detta år. En vacker,...

Av 2-barnsmorsan - 26 oktober 2015 00:33

Natten är svart....men efter natt kommer dag.....Efter regn kommer sol. Nu får vi glädjas över att hennes kamp är över och sorgearbetet får ta vid. Främst för hennes nära och kära men även mitt (och de övriga vännernas) sorgearbete kan nu ta vid...

Presentation

2-barnsmorsa på landet, bor i villa med min sambo och mina underbara barn som ibland gör mig galen ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards