Direktlänk till inlägg 7 maj 2013

Då var det gjort.....

Av 2-barnsmorsan - 7 maj 2013 14:49

Då var det gjort....Vi har köpt husvagn....ny för oss men den har ändå 8 år i trafik! Känns väldigt skönt på ett vis men likväl gnager det i mig hur F-n vi ska kunna betala alla lån... :( Träningen sovra på G så bra har sjunkit drastiskt men ja försöker ändå vara återhållsam med kosten och det verkar ge lite resultat faktiskt ...Vägde mig på för första ggr på väldigt länge förra veckan då vi hälsade på svärmor&svärfar... -2 kg :) lite grand att vara glad år iaf..Nu har vägarna blivit bara tyvärr inte elljusspår och skogsvägarna där jag tycker om att gå/jogga utefter men känns som att jag kan ta tag i uteträningen nu. Hinner väl inte direkt tappa något fett eller bygga upp muskelmassan innan varken min tattueringstid (min 1:a) eller gubbens 40-års fest ....Men inga problems det kommer väl i sakta mak om jag bara fortsätter så här,inte ökar matintaget men däremot ökar på dosen med motion .... Mitt mentala mål inför maj/juni är 4 träningspass/vecka ,,, god damm om jag inte kan fixa det!!!Barnen då...vad pågår i deras liv? Den yngre förmågan knallar på igenom skolan fixar läxor och dylikt i stort sett utan problem....lite problem där min och en annan flicka gaddar ihop sig mot den tredje men tror nog att vi löser de problemen oxå :-/ Den äldre har det tyngre...dyslexin gör sig påmind i allt. Denna mamma börjar vara trött på att tjata,gata,locka,pocka för att saker och ting ska bli gjorda men det är väl så det är...ibland så berättar den äldsta att hon känner sig utfryst på skolan/fritiden....då skär det i mitt hjärta! Vill bara gråta och skrika att man inte ska frysa ut andra....Nåja står här på jobbet och bloggar är väl inte det bästa tillfället men nu blev det så ....TjingTjing till nästa gång :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 2-barnsmorsan - 15 november 2015 13:13


Det var en hemsk dag men ändock var den fin. Känner mig tudelad med mina känslor, hur kan man tycka att en begravning är fin men ändå vara det värsta man genomlidit :( Det var så otroligt ledsamt och jag grät hur mycket som helst. Men det allra värs...

Av 2-barnsmorsan - 11 november 2015 22:29

Älskade, älskade vän....du saknas mig! Jag har tagit upp telefonen för att ringa dig otaliga gånger bara för att komma på mig själv att du inte mera finns här på jorden. Jag önskar dig allt gott och hoppas att du har det bra där uppe bland änglarna.....

Av 2-barnsmorsan - 9 november 2015 22:09

Har många funderingar i huvudet och inget svar inom räckhåll... Plugget går på 150% men jag orkar knappt med 50% just nu... Det får bli som det blir, man har ju alltid chans att göra om kursen och dess uppgifter. För tillfället känns det som att live...

Av 2-barnsmorsan - 31 oktober 2015 22:33


Den första lediga helgen på länge. Inga läxor, inget jobb, Ingenting planerat denna helg och känslan har varit underbar :) Blev ett besök i kyrkan i afton på minnesgudstjänst för min vän och alla andra som vandrat vidare under detta år. En vacker,...

Av 2-barnsmorsan - 26 oktober 2015 00:33

Natten är svart....men efter natt kommer dag.....Efter regn kommer sol. Nu får vi glädjas över att hennes kamp är över och sorgearbetet får ta vid. Främst för hennes nära och kära men även mitt (och de övriga vännernas) sorgearbete kan nu ta vid...

Presentation

2-barnsmorsa på landet, bor i villa med min sambo och mina underbara barn som ibland gör mig galen ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards